Gustav Dahl @ Vallekilde Game Academy 2011

Beretninger fra en højskoleelev

Hvem er jeg?

Hej. Mit navn er Gustav Dahl. Jeg er 19 år og kommer Århus. Jeg interesserer mig supermeget for alt, hvad der har med spil- og spiludvikling at gøre. Min helt store drøm er at blive professionel spiludvikler. Jeg er endnu ikke helt sikker på, hvilken retning jeg vil tage, men jeg er håber og tror, at hvis man bare hænger ved og brænder for det, man laver, skal man nok finde sin retmæssige plads i spilbranchen på et tidspunkt.

Søndag den 20. februar 2011 startede jeg på Vallekilde Højskoles helt nye spil-linje “Game Academy”. I de næste 15 uger skal vi arbejde med alt, hvad der har med spil at gøre: brætspil, computerspil, grafik, programmering, persuasive games, level design, spilpsykologi og meget, meget mere.

Vi er blevet pålagt den opgave at skrive en blog, imens vi går på højskolen. Selvom jeg allerede er en “garvet blogger” (se Wikzo.com), har jeg valgt at have en separat blog for højskoleopholdet. Her vil jeg nedskrive mine tanker, om alt hvad vi laver og foretager os på skolen.

Erfaringsmæssigt har jeg beskæftiget mig med spiludvikling i tre-fire år. Det er mest igennem game jams, at jeg har været med til at producere spil (tjek mit spil-portfolio her), og i de seneste års tid er jeg for alvor begyndt at lære programmeringssproget C#.

Lidt kort om mig: Jeg afsluttede det almene gymnasium i sommeren 2010, og holder i øjeblikket sabbatår, som jeg bruger på at fifle med diverse småprojekter. Efter sommerferien planlægger jeg at begynde på Medialogi i Aalborg, som er en naturvidenskabelig universitetsuddannelse, som giver redskaber til at lære at beherske medier og teknologier.

Derudover er jeg medlem af Unge Spiludviklere og Dansk Spilråd.

Skriv et svar

