Gustav Dahl @ Vallekilde Game Academy 2011

Beretninger fra en højskoleelev

Flash & Photoshop

I sidste uge legede vi med et simpelt Flash-spil.

Jeg undskylder den lave aktivitet her på bloggen. Det skyldes dels, at jeg simpelthen ikke har tid til at være online, fordi der hele tiden sker noget her på højskolen, og samtidig gøres det heller ikke lettere af, at den trådløse netforbindelse er ekstremt ustabil.

Anyways, I sidste uge blev vi præsenteret for et simpelt Flash-spil, hvor en figur skulle bevæge sig hen mod en bombe, inden at denne sprang. Det var nu vores opgave at tage billeder af os selv, beskære dem i Photoshop, og importere billederne i den lille Flash-applikation.

Det var ganske interessant at stifte bekendtskab med Flash og ActionScript. Når det så er sagt, har jeg pt. ingen intentioner om at lære Flash-programmering foreløbig; jeg holder mig til C#. Derudover bliver det med Unity snart muligt at eksportere sine spil til Flash-formatet, hvilket jeg ser frem til at prøve.

Ellers går det rigtig godt på højskolen. Vi har efterhånden fået lært hinanden at kende. Vi har også fået spillet en god bunke spil i skolens minibiograf. Desuden indførte vi i sidste uge en lille “fortæl-om-et-spil” koncept, hvor vi i slutningen af timen skal præsentere/pitche et lille spil, som resten af holdet så skal prøve. Indtil videre har vi begrænset os til simple Flash-spil, men vores mål er på sigt at komme med dybere og mere niche-prægede titler, som vi skal analysere og gennemspille.

Skriv et svar

