Gustav Dahl @ Vallekilde Game Academy 2011

Beretninger fra en højskoleelev

Dinosaurusser i 3ds Max

I denne uge lærer vi om 3D-modellering i Autodesk 3ds Max.

Vi har mandag og tirsdag siddet og arbejdet efter Alex, som bl.a. underviser på Trumax. Har kun prøvet ganske lidt 3D, så startede stort set på bar bund. Vi begyndte med en simpel kasseform, som vi har bygget videre på, og nu er vi alle endt med vores helt egen dinosaur.

Det er meget simple sager: ingen animation, ingen teksturer, ingen rigs. Kun modellering.

Indrømmet, den er ikke for køn og ligner mest af alt et vattet badedyr, men det har meget at gøre med, at vi slet ikke har arbejdet med modellens overflade, men kun dens proportionelle former. Jeg synes, 3D er sjovt, men det er alligevel også noget af et pillearbejde. Tror ikke det bliver dén kategori af spilbranchen, som jeg vil arbejde med i fremtiden. Men det var skægt at få et lille indblik i, hvordan en 3D-grafikers verden ser ud.

One response to “Dinosaurusser i 3ds Max

  1. Pingback: Unity og fremtidsstof « Gustav Dahl @ Vallekilde Game Academy 2011

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: